Ditulis lan dipostingke : Senin, 5 Agustus 2013
Assalamualaikum warah matullohi wabarokhatuh.
Kanca-kanca kabeh mesthine wis tau nonton acara ruwatan,ta? Saperangan ana sing durung.
Ora dadi ngapa. Sing arep dakcritakake ing kene yaiku ruwatan ing daerahku. Mbokmenawa beda karo sing ana ing daerahmu. Desa mawa tata, negara mawa cara.Manut pangandikane pak Ustad H. Umar , Da’i kondhang ing daerahku,intisari acara ruwatan sing ditindakake dening masyarakat ing kene klebu larang banget. Merga sejatine wong ngruwat iku mung angger migatekake lan nindakake apa kang ana sajrone salah sijine surat ing Qur’an, ora prelu diruwat maneh. Ora perlu ngetokake dhuwit puluhan yuta rupiyah. Surat mau: Al Ashr sing tegese wektu utawa kala.
Assalamualaikum warah matullohi wabarokhatuh.
Kanca-kanca kabeh mesthine wis tau nonton acara ruwatan,ta? Saperangan ana sing durung.
Ora dadi ngapa. Sing arep dakcritakake ing kene yaiku ruwatan ing daerahku. Mbokmenawa beda karo sing ana ing daerahmu. Desa mawa tata, negara mawa cara.Manut pangandikane pak Ustad H. Umar , Da’i kondhang ing daerahku,intisari acara ruwatan sing ditindakake dening masyarakat ing kene klebu larang banget. Merga sejatine wong ngruwat iku mung angger migatekake lan nindakake apa kang ana sajrone salah sijine surat ing Qur’an, ora prelu diruwat maneh. Ora perlu ngetokake dhuwit puluhan yuta rupiyah. Surat mau: Al Ashr sing tegese wektu utawa kala.
Geneya bisa ngentekake ragad
nganti puluhan yuta rupiyah?
Iya wae, ruwatan kudu
ditanggapake wayang. Sadina sawengi kanthi lakon Murwakala.
Tanggapane mbutuhake ragad
nganti rongpuluhan yuta rupiyah.
Acarane kudu kawiwitan seminggu
sadurunge. Wong sing arep diruwat, arane Sukerta.
Kudu wiwit pasa. Saupama durung kuwat, sing
pasa wong tuwane. Dina kepitu dianakake
siraman nganggo banyu kembang
setaman. Bisa uga olehe didusi ana ing sendhang gedhe
sing dikramatake.
Dhalang sing dipilih kudu
dhalang sing sepuh tur wis tau ngruwat. Ki dhalang uga pasa
dhisik sadurunge ngruwat.
Tujuwane, ngresiki lair lan batine.
Pas dina ruwatane, sukerta sing
diruwat banjur dicukur rambute. Nganggo busana sarwa
putih, kayadene agemane wong
munggah haji. Ki dhalang banjur ngasta paraga wayang
Bathara Kala yakuwi dewane
wektu. Ngoyak sukerta. Sukerta kudu mlayu lan diupayakna
aja nganti kecekel. Sabubare
kuwi, ki dhalang banjur nggelar lakon Murwakala.
Kanca-kanca, intine acara
ruwatan mau pancen iya mung simbolik semiotik. Utawa
yen ing basa Jawa sok diarani
pralambanging sasmita.
Apa sing disasmitani lan
disasmitakake?
Wong sukerta iku cacahe akeh
banget. Ana sukerta amerga gawan lair. Ana sukerta sing
mergane pakarti. Sing gawan lair
upamane: ontang-anting, unting-unting, kedhana-kedhini,
kembang sepasang, uger-uger
lawang, pancuran apit sendhang lan sawalike, pandhawa,
srimpi, lan liyane. Dene sing
amerga pakarti, upamane: ngrubuhake dandang, nugelake
pipisan mutungake gandhik, gawe
omah tanpa tutup keong, turu wayah surup, lan liyane
maneh.
Sukerta jalaran saka gawan lair,
kuwi wong Jawa duwe kapercayan, sapa
ngerti bocah
sukerta mau duwe watak lan
kajiwan sing beda karo bocah adate.
Para kanca, bab iki kena
dibuktekake yen anak tunggal utawa ontang-anting adate
rasa sosiale kurang, amerga
kulina ing omahe sarwa kecukupan, lan tansah diugung.
Mula saka kuwi sukerta kudu
diruwat, karepe aja nganti dimangsa dening bathara Kala.
Sasmitane. Aja nganti urip mung
ngentekake wektu tanpa guna.
Lire, bener ngendikane Ustad H.
Umar mau, Ta?
Wasana cukup samene dhisik
critaku,Jenang sela wader kalen sesondheran, apuranta yen
wonten lepat kawula.
Wassalamualaikum warakhmatullahi
wabarakatuh.
0 comments :
Posting Komentar